Bestellingen
Voor alle inkopen dient een inkooporder (met bon nummer) afgegeven te worden, te verkrijgen bij de manager of projectleider. Deze inkooporder dient voorzien te zijn van het projectnummer.
Levering
Leveringen dienen voorzien te zijn van een leverbon. Deze moet getekend door een bevoegde medewerker van Geonius. Indien de leverbon niet aanwezig is, wordt de factuur niet in behandeling genomen.
Diensten dienen voorzien te zijn van een urenstaat, getekend door een bevoegde medewerker van Geonius. Indien de urenstaat niet aanwezig is, wordt de factuur niet in behandeling genomen.
Facturering
- De factuur kan worden gestuurd na levering van product of dienst. Als bewijs van levering geldt een getekende leverbon. Bij inhuur van personeel dient de factuur voorzien te zijn van het mandagenregister, een VAR-verklaring (indien nodig), G-rekening overeenkomst, ISO certificaat, VCA-certificaat en verklaring betalingsgedrag van de belastingdienst.
- Bij voorkeur ontvangen wij de factuur via een e-mail naar invoice@geonius.nl.
- Facturen kunnen enkel in pdf aangeleverd worden. Teksten in de pdf moeten goed leesbaar zijn, bij voorkeur in zwart, en het lettertype dient groot genoeg te zijn, minimaal 10 pt. Onleesbare facturen worden niet in behandeling genomen, de afzender wordt hier per e-mail over geïnformeerd. Facturen van zogenaamde ‘no_reply’ e-mailadressen zijn in dit kader niet toegestaan.
- Facturen per post dienen altijd in tweevoud gestuurd te worden naar Postbus 1097, 6160 BB in Geleen.
- Een factuur dient te zijn voorzien van een kopie van de inkooporder en andere documenten die noodzakelijk zijn, zoals een getekende leverbon of getekend mandagenregister.
- Indien noodzakelijk kunnen aanvullende eisen gesteld worden aan de factuur, afhankelijk van de voorwaarden zoals vermeld in de inkooporder.
- De factuur dient op naam gesteld te zijn van de juiste werkmaatschappij. Vraag aan de projectleider of manager wat de juiste werkmaatschappij is.
- Als factuurdatum geldt de datum van ontvangst van de factuur.
- Indien de factuur niet aan de eisen voldoet, wordt de factuur geweigerd en geretourneerd met vermelding van de reden van afkeur.
Betaling
Alle goedgekeurde en gefiatteerde facturen worden standaard 45 dagen na factuurdatum betaald, tenzij schriftelijk een andere betalingstermijn is overeengekomen. Betalingen vinden eenmaal per week plaats.
Indien de factuur onderdeel is van de inkoop of onderaanneming op een project, vindt betaling 45 dagen na factuurdatum plaats. Echter niet voordat de bijbehorende verkoopfactuur van Geonius door onze opdrachtgever goedgekeurd en betaald is. Er vindt geen rentevergoeding plaats.
De factuur dient voor betaling goedgekeurd te zijn door de projectleider en manager. Niet goedgekeurde facturen worden niet betaald, onafhankelijk van de betalingstermijn.
Aansprakelijkheid en voorwaarden
Alle werkzaamheden, leveringen en diensten worden uitgevoerd onder de DNR 2011. Geonius heeft een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten op basis van deze voorwaarden. Alle andere voorwaarden worden afgewezen.