Op de HOV-baan krijgt de bus voorrang, maar op de Ring van Eindhoven heeft het autoverkeer prioriteit. Dat geeft problemen op de kruising van deze wegen. De enige manier om dit goed op te lossen is met een ongelijkvloerse kruising. De Ring gaat straks via een tunnel onder de Montgomerylaan door. Op de Montgomerylaan merken gebruikers nauwelijks verschil tussen de oude en nieuwe situatie. Bussen, fietsers en voetgangers blijven ‘gelijkvloers’. De bouw van de onderdoorgang duurt ongeveer tot einde 2019.
Onze rol
De afdeling Geodesie voert op dit project verschillende werkzaamheden uit op het gebied van maatvoering. In het voorjaar van 2018 is er een meetkundige grondslag aangelegd in RD (Rijksdriehoeksmeting) en NAP (Nieuw Amsterdams Peil), waarop de gehele maatvoering gebaseerd is. Vervolgens is de maatvoering voor de damwandkuip uitgezet, waar de onderdoorgang in wordt gebouwd. In het vervolgtraject staat maatvoering centraal voor het grondwerk en de betonmoten die in het werk gebouwd worden. Het gaat hierbij om het uitzetten van de betoncontouren, in te storten delen zoals ankers, uitzetten van de wanden, stelwerk van de wandbekisting en het uitzetten van hoogtes.
Tussendoor worden prepourmetingen uitgevoerd, waarbij controles worden gedaan op onder andere de bekisting, wapening en in te storten delen. Wanneer de betonwerkzaamheden gereed zijn, worden asbuilt- en revisiemetingen uitgevoerd om te controleren of alles binnen de toegestane afwijkingen is gebouwd.
Geonius blijft tijdens de gehele uitvoering van het project betrokken. De werkzaamheden van Geonius zijn naar verwachting eind 2019 afgerond.
▲
Neem contact op: +31 88 130 06 00
Contact | Werken bij |
Meer weten?
Projecten / HOV2 kruising Montgomerylaan
Eindhoven, Noord-Brabant
HOV2 kruising Montgomerylaan
In maart 2018 is de aanleg van de ongelijkvloerse kruising van de Veldmaarschalk Montgomerylaan en de Ring in Eindhoven gestart. Dit is het sluitstuk van het project HOV2, de tweede Hoogwaardig Openbaarvervoerlijn, waarbij een snelle openbaar vervoersverbinding wordt aangelegd tussen belangrijke voorzieningen in de stad. De Montgomerylaan is met zo’n 60 bussen per uur de drukste busroute van de stad en maakt daarom deel uit van HOV2. Geonius voert in opdracht van Mobilis diverse maatvoeringswerkzaamheden uit.
Project in het kort
Werkzaamheden:
maatvoering stelwerk bekisting
Opdrachtgever:
Mobilis BV
Doorlooptijd:
Februari 2018 - December 2019
Betrokken werkvelden:
Landmeetkunde