Daarnaast voorziet de uitbreiding van de A1/A6 onder andere in een permanente bypass in knooppunt Diemen van de A9 naar de A1 met een nieuwe brug over het Amsterdam-Rijnkanaal, het breedste aquaduct van Europa onder de Vecht (12 rijstroken, 65 m breed) en de aanleg van de grootste spoorbrug van Nederland (255m overspanning).
Bij de start van project SAAone heeft Geonius bijgedragen aan het wegontwerp van de eindsituatie en de faseringen en het ontwerp van de aardebaan en diverse geotechnische vraagstukken. Na afronding van de verschillende UO-aardebaanrapporten en start van uitvoering voert Geonius als onderdeel van team GWW site-engineering uit.
Op basis van interpretatie van onder andere zakbaakmetingen, waterspanningsmeters en hellingmeetbuizen wordt het UO gedurende de uitvoering ervan continu bijgestuurd, geoptimaliseerd en getoetst. Naast site-engineering komen gedurende de uitvoering tevens complexe geotechnische vraagstukken naar voren. Geonius voorziet dan in de uitwerking hiervan.
▲
Neem contact op: +31 88 130 06 00
Contact | Werken bij |
Meer weten?
Projecten / Weguitbreiding A1/A6
Diemen - Almere, Noord-Holland/Flevoland
Weguitbreiding A1/A6
Consortium SAAone realiseert in opdracht van Rijkswaterstaat de weguitbreiding A1/A6 Diemen - Almere Havendreef. De weguitbreiding van de A1/A6, over een afstand van ruim 20 kilometer, betreft onder andere de verlegging en verbreding van het traject met extra rijstroken.
Project in het kort
Werkzaamheden:
wegontwerp hoeveelheidsbepaling complexe geotechnische vraagstukken uitwerken site-engineering
Opdrachtgever:
Consortium SAAone
Doorlooptijd:
2013 - 2020
Betrokken werkvelden:
Infra Geotechniek