Wij bieden klanten een unieke combinatie van vakkennis binnen de GWW- en bouwsector, waardoor we kunnen meedenken met de klant. Maar hoe gaan onze medewerkers nu met deze klanten en elkaar om? Dat is voor ons echt belangrijk. De directie van Geonius creëert te allen tijde een omgeving waarin collega’s zichzelf kunnen zijn, waarin iedereen gelijk is en je elkaar kunt vertrouwen. Hier krijgen wij betrokken en verantwoordelijke medewerkers voor terug. En dat vertaalt zich weer terug in de relatie met de klant.
De medewerker in beeld
De bedrijfsfilm volgt vijf medewerkers met heel diverse functies. Maar wat hebben een personeelsfunctionaris, een hoofd bedrijfsbureau, een wegontwerper, een projectleider geodesie en een milieukundig begeleider bodemsaneringen bij Geonius eigenlijk gemeen? Alle medewerkers van Geonius zijn aangenomen op basis van eigen normen en waarden en een aanwezige klik. Het cv speelt een rol, maar is in een sollicitatieprocedure ondergeschikt. Wij zijn altijd op zoek naar mensen die enthousiast zijn over hun werk, die mee willen denken om het bedrijf vooruit te helpen en die maatschappelijk betrokken zijn. Zo hebben wij een mooi medewerkersbestand opgebouwd met medewerkers die aan elkaar gewaagd zijn. We hebben niet voor niets een heel laag personeelsverloop van minder dan 3%!
Te mooi om waar te zijn?
De reacties op de bedrijfsfilm zijn erg positief. Klanten en medewerkers kunnen zich goed vinden in de boodschap van de bedrijfsfilm. Vooral werkgevers raken geïnspireerd door het filmpje; elke werkgever wil immers medewerkers die enthousiast over hun bedrijf praten. Natuurlijk is een enkeling kritisch. Zo kregen we de opmerking als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Maar bij ons lijkt het succes echt een resultaat van onze manier van managen en onze bedrijfscultuur. En daar zijn wij trots op. Dat is voor ons De gewoonste zaak.
Wat vindt u van De gewoonste zaak?
Ayu Polak, filmproducente bij Ayu Polak Filmproducties: “Geonius wordt gezien als fijne partner in de branche, maar waar ligt dat aan en hoe kun je dat nu in beeld en geluid vatten? Voor mij en mijn conceptmaker een creatieve uitdaging, maar door de gekozen documentaire stijl krijg je een zo realistisch mogelijk beeld. Zo konden de niet direct tastbare kernwaarden en bedrijfscultuur van Geonius zo waarheidsgetrouw mogelijk worden gefilmd. Geen mensen die recht in de camera praten en weinig geregisseerd waardoor je de echtheid van de hoofdrolspelers en hun verhaal goed kunt horen, zien en voelen. Mijn team en ik zijn trots op het eindresultaat en hopen met deze prachtige film de kijker te raken en te inspireren.”