De buitendienstcollega’s van de afdelingen Geotechniek, Milieu en Geodesie werken regelmatig samen tijdens interdisciplinaire projecten, bijvoorbeeld bij de conditionerende onderzoeken voor het groot onderhoud aan de N3 bij Dordrecht.
Geotechniek
Onze afdeling Geotechniek heeft 11 collega’s in de buitendienst. Zij voeren geotechnisch en geohydrologisch veld- en laboratoriumonderzoek in eigen beheer uit. Inmiddels hebben we vier trucks, waarvan 3 Track-Trucks en een rups sondeervoertuig. Ook een mini sondeerrups, slagsondeerapparaten en een sondeerplatform maken onderdeel uit van ons materieel. Onze sondeermeesters werken aan uiteenlopende projecten en op allerlei verschillende locaties in Nederland en België.
> Project: Geotechnisch onderzoek Oudegracht Utrecht
> Project: N23 Westfrisiaweg
Milieu
Bodemonderzoek, asbestonderzoek, (archeologisch) veldonderzoek, chemische analyses, waterbodemonderzoek, partijkeuringen en het begeleiden van saneringen; het is een greep uit de werkzaamheden van onze afdeling Milieu. Onze 18 veldmedewerkers zijn in het bezit van de juiste certificaten om deze werkzaamheden uit te mogen voeren. Zowel voor veldwerk op het land als in het water zijn we goed uitgerust met apparatuur en voertuigen. Zo beschikken we over een machinale boorstelling en bemonsteringsboten.
De afdeling Milieu werkt vaak samen met de collega’s van Geotechniek. Zo hebben bij de aanleg van de nieuwe N18 tussen Groenlo en Enschede boormeesters van Milieu geholpen bij het machinaal doorboren van de toplaag van de weg. Daarna konden de sondeermeesters van Geotechniek het werk overnemen.
> Project: Tapijnkazerne Maastricht
> Project: OolderVeste, sanering stortplaats Herten
Geodesie
Onze afdeling Geodesie heeft zo’n 15 veldmedewerkers. Zij houden zich bezig met maatvoeren en landmeten. We zijn op dit gebied werkzaam in de infrasector, de civiele betonbouw en de woning- en utiliteitsbouw. Voor het groot onderhoud aan de N3 hebben we de verharding en de geluidsschermen ingemeten. En ook bij de A27, waar aannemer Heijmans de weg gaat verbreden, springen we bij. We zetten richtingen, hoeken en hoogtes uit met behulp van een total station. Daarnaast werken we geregeld met GPS-apparatuur of een 3D-scanner, waardoor data nog sneller en nauwkeuriger beschikbaar is.
> Project: Fietsparkeergarage Vijfhoek Amsterdam
> Project: Noorderbrugtracé Maastricht
> Lees hier het gehele artikel in de Geonieuws van april 2018.
- Aanmelden voor de geprinte versie van Geonieuws? Stuur een e-mail met uw naam, organisatie en adresgegevens naar communicatie@geonius.nl.
- Aanmelden voor de digitale versie van Geonieuws? Ga naar onze nieuwspagina en vul uw gegevens in onderaan de pagina.